Thursday, April 28, 2011

Maafkan Diriku...

Kasih.. maafkan diriku
Banyak dosaku padamu
Tidak terhitung jari jemari daku
Tak dapat dibilang bagai bintang beribu
Sukarnya diriku menebus kekhilafan yang lalu

Kasih.. engkau tak bersalah
Hanya hatiku yang buta
Tulus dan ikhlas kau korban jiwa raga
Dan tanpa belas ku buat kau kecewa
Ku tahu dirimu sukar melupakan segalanya

Tiga malam tanpa bintang
Dan diriku dihimpit penyesalan
Arah tuju kian fana
Kerna hilangnya manira
Bagaikan siang diselubung gerhana

Kembalikan senda tawa
Pulangkanlah manis disenyum manja
Ku pahatkan keinsafan
Dan patrikan kesetiaan
Sehingga nadi menafikan nyawa

Kasih.. maafkan diriku
Banyak dosaku padamu
Tidak terhitung jari jemari daku
Tak dapat dibilang bagai bintang beribu
Sukarnya diriku menebus kekhilafan yang lalu

Kasih.. engkau tak bersalah
Hanya hatiku yang buta
Tulus dan ikhlas kau korban jiwa raga
Dan tanpa belas ku buat kau kecewa
Ku tahu dirimu sukar melupakan segalanya
Kasih…


Sejak kebelakangan ini entah kenapa diri ini selalu sahaja bertelingkah dengan insan yang amat penting bagiku... ku sedar semuanya salahku kerana tidak memahami dirinya.. hati ini terasa sedih yang amat sangat apabila dia menyatakan "ternyata kita xda sefahaman".. sayangku.. ku sedar kekhilafan ini berpunca dariku yang amat naif dan tidak memikirkan perasaan mu..

Sayangku.. diri ini terlalu menyintaimu.. diri ini pernah dilukai cinta.. tapi diri ini sedia untuk menempuh semua itu buat kali yang kedua kalinya.. tidak ada apa yang dapat menyatakan betapa diri ini amat memerlukan kasih sayang dan cinta daripada sayangg..

Sayang.. maafkan diriku jika tidak sempurna buatmu.. hari ni, ketika ini.. di saat ini.. diri ini amat merinduimu sepenuh hati diri ini.. setiap senyuman.. setiap kata.. setiap perhatian yang sayang berikan betul-betul telah membuat diri ini mengalirkan airmata apabila memikirkan diri ini ditinggalkan jauh daripada hidupmu sayangg...

Diri ini juga amat menyedari.. tidak mampu untuk menjadi pengganti yang terbaik untuk hidupmu sayangg.. diri ini sedar.. tidak sehebat yang lain yang mampu untuk memberi kebahagiaan kepada diri sayang dan juga ahli keluarga sayangg... diri ini hanya mampu mencuba yang terbaik.. dan sentiasa mencuba yang terbaik.. tetapi.. entah mengapa.. diri ini sentiasa menimbulkan perkara sebaliknya kepada diri sayang... ketika ini.. amat pedih rasanya hati ini apabila sayang "membuang" sesuatu pada tanda "pengenalan" kita.. diri ini amat pedih..

Sayang... walau apa pun yang terjadi.. biar pedih manapun hati ini.. diri ini akan tetap tersenyum dan berterima kasih.. walaupun linangan air mata tidak mampu untuk ditahan.. tetapi diri ini tetap berterima kasih.. kerana sayang pernah dan telah membuat diri ini berasa cukup bahagia apabila berada disisi sayang.. maafkanlah diriku ini jika melakukan pelbagai kesalahan yang tak mampu untuk dimaafkan..

ketika dan saat ini.. diri ini sedar.. bahawa ada insan lain yang sebelum ini pernah memiliki hatimu sayang.. ingin memilikimu semula.. namun begitu.. hati ini tetap tenang walaupun diri ini mengetahui sangat-sangat bahawa insan itu lebih memahami dirimu daripada diri ini.. diri ini hanya mampu berserah.. tidak mampu untuk melakukan apa-apa andai itu pilihanmu sayanggg.. kerana... walaupun diri ini terlalu mencintaimu.. namun.. diri ini jugalah yang sentiasa membuat hatimu mengalirkan airmata sayang.. hanya mampu berserah kepadaNya.. kerana.. Impian diri ini salah satunya melihat dirimu bahagia sayang..

entah mengapa.. airmata ini sepertinya tidak mahu berhenti.. sayang.. diri ini tidak akan meminta untuk diberi peluang kali kedua kerana diri ini sedar.. sudah terlalu banyak peluang yang sayang berikan.. tetapi seperti biasanya.. diri ini sentiasa melakukan sebaliknya.. mensia-siakan semuanya.. sayangg... diri ini terlalu amat mencintaimu...

hari ini.. ketika ini.. entah kenapa.. terdetik hati ini untuk menulis coretan di laman blog ini yang dulunya kita pernah berjanji bahawa inilah salah satu tempat kita untuk mencari kebahagiaan bersama-sama.. mengenang kembali saat perkenalan kita.. diri ini amat merindui saat itu.. andai ikutkan hati.. diri ini ingin sahaja kembali ke waktu itu.. sayanggg... Diriku amat memerlukanmu didalam hidup ini.. maafkanlah diri ini kerana tidak berkemampuan untuk memberikan segala-galanya..

walauapa pun.. diri ini tetap berdoa sentiasa agar cinta dan kasih sayang antara kita berdua tetap bersama hingga ke penghujungnya.. buat kali yang terakhirnya.. Abg rindukan Sayang... klu sayang membaca coretan ini ketika ini.. jika diri ini andainya masih layak untuk bersamamu sayangg... buat la panggilan untuk diri ini.. kerana diri ini sudah terlalu malu untuk menghubungimu.. sama ada SMS ataupun panggilan.. diri ini terasa amat lemah.. memikirkan apa yang terjadi.. terasa amat bersalah terhadapmu sayang..

semuanya sedikitpun tidak terniat untuk melakukannya.. untuk kali yang terakhirnya.. salam sayang cinta rindu buatmu sayangku Nurainum bt Basalun...


Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu
sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari penggantimu
saat kau jauh disana
ooo…


Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan


walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru


hapus sendiri pikiran melayang terbang
perasaan resah gelisah
jalani kenyataan hidup tanpa gairah
o…uo..
banyak segala misi dan ambisimu
akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
kumohon kau kembali...


Ku Mohon Kau Kembali Sayangku...

1 comment: